Współcześnie prowadzenie przedsiębiorstwem znacznie częściej wymaga od właściciela powierzenia niektórych obowiązków innym podmiotom. Dotyczy to zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Raporty roczne budzą strach dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu przeszkolonych członków administracji, by fachowo taki raport zinterpretować. Dlatego też znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej materii. Renomowane agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta w sposób indywidualny, ale także każdy projekt stwarzają od zera. Tak właśnie dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania danej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez gotowych szablonów, z wzięciem pod uwagę specyfiki konkretnego podmiotu. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę również cel konstruowania takiego raportu, jego zastosowanie w praktyce. Podczas tworzenia raportu rocznego bardzo ważne są również częste spotkania konsultacyjne z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i odmienne w przyciągający uwagę, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Wszelkie analizy rynku są równocześnie wykonywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. Oferta firmy, prezentacje produktu lub usługi, prezentacje wizerunkowe . Można zatem konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach firmy, tak w wymiarze materialnym, jak i strategii ogólnych.